Week 4

Dag 22 – 6 augustus 2019 – Seattle

Vandaag is onze laatste volle dag in de USA en doen we het rustig aan. Verleden jaar hebben we de stad Seattle al bezocht, dus daar gaan we nu niet heen. We blijven lekker bij het zwembad in de zon liggen, gaan even in de hottub en gaan pas om 3 uur weg. We hebben om 4 uur een reservering voor de tour Future of Flight bij de Boeing fabriek. De tour duur 90 minuten en gaat langs de fabriek waar de 787 Dreamliner, de 777 en 777x gemaakt worden. Fotograferen is verboden en mobiele telefoons, fototoestellen enz moeten voor de tour in een kluisje. Het was erg interessant.

Daarna gaan we voor de laatste x deze vakantie eten bij de enige echte Panda Express. En dan is het nog ff shoppen, bij de Seattle Premium outlets. We slagen alle 3! De vakantie wordt afgesloten met een ijsje van de Dairy Queen.

We kunnen inchecken voor de vlucht van morgenavond. Om 19:15 vertrekken we naar Reykjavik, en om 16:20 komen we donderdag aan in Amsterdam. De gereserveerde stoelen kloppen nu wel.

Vanmorgen zijn de foto;s geplaatst van de walvistocht, en dan is de limiet bijna bereikt op deze site. Volgend jaar waarschijnlijk een nieuw weblog aanmaken.

Dag 23 – 7 augustus 2019 – Seattle – Reykjavik

We hebben een late check out en blijven nog lekker bij het zwembad tot half 2. Dan gaan we op weg naar het vliegveld, nog even tanken en de auto inleveren. Om 4 uur zijn we bij de balie en leveren we onze koffers in. Er is rij voor de controle maar die gaat vrij snel.

Na de douane gaan we naar de S gate met het treintje, daar zijn niet veel eetgelegenheden meer. Maar we vinden nog wel iets wat we lekker vinden, Cor en Fabien noodels en ik een veel te dure burger. De vlucht vertrekt keurig op tijd en met de extra beenruimte zitten we prima. Bij Icelandair krijg je geen eten aan boord maar wel voldoende drinken. We slapen wel wat en na ruim 7 uur komen we aan op de luchthaven van Reykjavik.

Dag 24 – 8 augustus 2019 – Reykjavik – Amsterdam

Op Reykjavik is het vliegveld overzichtelijk en zijn we snel door de douane. We eten onze Amerikaanse muffins op als ontbijt, verder hebben we niet veel trek. De 2e vlucht vertrekt ook op tijd en om 16:20 landen we op Schiphol. De koffers komen snel op de band, dan even wachten op de bus naar de parkeergarage. We eten een broodje en drinken een bakkie Hollandse koffie. De auto staat prima overdekt en om even over 7 zijn we weer thuis.

Het was weer een super vakantie, veel gezien en gedaan. totaal gereden km: 4715! Bijna hetzelfde als verleden jaar.